A jövő leghatékonyabb stratégiai lépései a toborzásban

A Trend FM aktuális adásában Gyovai Melinda, az euCSOPORT marketing vezetője ismertette, hogy milyen stratégiai lépéseket készítettek elő az elmúlt időszakban annak érdekében, hogy a munkavállalók felé irányuló kommunikációjuk hatékonyabb és a mai trendekhez illeszkedő legyen.

Az euCSOPORT részben diákoknak, részben felnőtteknek kínál hazai és külföldi munkalehetőségeket. A cégcsoport felismerte a közösségi média és egyéb modern, a hagyományostól eltérő módszerek szükségességét, hogy felkeltsék az aktív és főként a passzív álláskeresők figyelmét. Ez napjainkban a diákok esetében létfontosságú, de a felnőtt célközönség esetén is elengedhetetlen.

A fiatal álláskeresők, most frissdiplomások és pályára lépők nagy része az Y generáció tagjai. Sokat hallani a generációról, akik a legtöbb, modernitásra vágyó vállalat célcsoportja. Tudni kell róluk, hogy viselkedésüket állandó online jelenlét jellemzi. Az Y generáció a fogyasztói társadalom alakítója és húzórétege, akik tökéletesen eligazodva a legújabb trendek között, a legpergőbb ritmusban élik az életüket. Egy, a 2008-ban az Economist Intelligence Unit által készített tanulmány szerint, melyet a Genesys támogatott, a nemzedék kereskedelmi megszólítására a legalkalmasabb, kedvenc programjaik szponzorálása, a vírusmarketing és a peer-to-peer ajánlások. Figyelmük középpontjába kedvenc tevékenységeik reklámjait helyezik, így a kirakatokon át, személyes találkozások során, video- és chat-üzeneteken keresztül könnyedén elérhetők.

Az általános munkaerő-piaci kommunikációs trendeket és az Y generáció igényeit figyelembe véve az euCSOPORT az alábbi stratégiai lépéseket készítette elő az elmúlt hónapokban:

– Színes, interaktív közösségi média platformok: Átfogó stratégiát készítettek a Facebook és más közösségi média profiljaik kezeléséhez, hogy a jelenleg meglévő 23 ezer fős követői adatbázisukat élőn tartsák és az eddiginél nagyobb mértékben növelni és aktivizálni tudják. Az álláshirdetéseken kívül hasznos, vidám és érdekes információkkal látják el követőiket és minden eddigihez képest rövidebb információáramlást és reakcióidőt biztosítanak nekik az őket érdeklő, munkaerő-piaci, valamint a konkrét állásaikkal kapcsolatos információk vonatkozásában.

“Annak érdekében, hogy felkészültek, naprakészek legyünk és a megfelelő stílusban tudjuk kivitelezni ezeket a feladatokat, egy olyan fiatal kreatív csapatot állítottunk hadrendbe házon belül, akik nem csak tudják és szeretik, de kiváló színvonalon értik és művelik a közösségi média valamennyi csínját-bínját.” – mesélte Gyovai Melinda.

– Mobil applikáció: A legmodernebb vizuális és tartalmi igényeknek megfelelő mobilapplikáció fejlesztését hónapokkal ezelőtt megkezdték, a tesztelés zajlik, hamarosan bevezetésre kerül, első körben a diák munkavállalóikat, majd később a felnőtteket kiszolgálva. “Sok titkot nem szeretnék elárulni az applikációról mielőtt az megérkezne, de annyit elárulhatok, hogy a munkaszervezést mind a munkavállalók, mind az euCSOPORT és a munkáltatók oldaláról nagyban megkönnyíti majd az applikáció használata, csak úgy, mint a gyakorta előforduló aktuális információk, hirtelen jött változások közvetítését is felgyorsítja majd, biztosítva majd egyfajta gyors visszajelzési lehetőséget is. Számos előnyt dolgoztunk, dolgoztattunk bele az applikációba és már nagyon várjuk, hogy bemutathassuk az euDIÁKOK Iskolaszövetkezet tagjainak.” – mondta az euCSOPORT marketing vezetője.

– Szakmai perspektíva és a nemzetközi trendek azonnali lekövetése: Rengeteg nemzetközi trendet és benchmarkot figyelembe véve, legutóbb a kölni Zukunft Personal szakkiállításon kaptak újabb megerősítést arra, hogy a hagyományos álláshirdetések ideje végleg lejárt. Bővebben a kiállításon tapasztaltakról itt olvashatnak. Erre reagálva az euCSOPORT már a kiállítást követő héten felállított házon belül egy csapatot, akik az elkövetkezendő hetekben kreatív, érdekes formában videó álláshirdetéseket forgattak. Első körben főként a nemzetközi állásajánlataikhoz tesztelik a magyar közönség reakcióját. “Láttunk már itthon is néhány hasonló kezdeményezést, de mi úgy döntöttünk, hogy egy erre dedikált team-mel, külön előkészítéssel, kreatív ötletekkel, megfelelő helyszínnel és saját statisztákkal a mai igényeket kiszolgáló mindössze 1-2 perces videó álláshirdetésekkel jelenünk meg a piacon. Az első ilyen videós álláshirdetésünk forgatása már lezajlott november közepén, a vágást és az utómunkákat követően már a hónap végén terjedni fog az interneten a szuper ausztriai és németországi vendéglátós állásokat népszerűsítő videónk.” – tudhattuk meg Gyovai Melindától.

Amennyiben szeretne az Ön cége is profi, az aktuális trendeket követő HR szolgáltatóval együttműködni, döntsön az euCSOPORT mellett.