Nemzetközi munkavállalás Roadshow

Az utóbbi időben egyre több helyen állítják; csúcson van a hazai kivándorlás. Évről évre egyre többen hagyják el az országot a „jobb élet reményében”. A gondolatmenet azon alapszik, hogy ugyanennyi munkával kint kétszer-háromszor, ha nem többször ennyi pénzt lehet keresni, mint itthon. E heti adásunkban Rumpf Nikolettával, az euCSOPORT marketing és kommunikáció munkatársával és Antal Gáborral, az euJOBS nemzetközi értékesítési munkatársával beszéltünk, akik elmesélik, miként toboroznak jelölteket a külföldi nyitott pozícióikra.

Az euJOBS tapasztalatai is alátámasztják, hogy egyre több az érdeklődő a nemzetközi munkalehetőségek iránt. Az euCSOPORT tagja az euJOBS, mely külön divízióként foglalkozik a nemzetközi közvetítéssel, ahol elsősorban német nyelvterületre keresnek potenciális jelölteket. Az eddigi években főképp könnyű fizikai, betanított munkás jelölteket kerestek, vagy vendéglátóipari pozíciókba, szakácsok, felszolgálók, baristák jelentkezését várták. A tavalyi évben azonban elkezdtek nyitni a diplomás pozíciók felé is. Jelenleg több aktív keresésük van például informatikai területre. Német nyelvterületek, Németország, Ausztria után sikeresen leszerződtek egy angliai partnerrel is. Összességében az általuk nyújtott lehetőségek tárháza igen széles, az érdeklődők is sokan vannak, azonban mikor konkrét munka ajánlattal és szerződéssel állnak a jelölt elé, sokan az utolsó pillanatban visszakoznak.

„A legnagyobb gondot még mindig a nem megfelelő szintű nyelvtudás jelenti, sokan ugyanis – néha túlzottan – “felülértékelik”saját nyelvismeretüket, és sokszor irreális elvárásokkal pályáznak meg egy-egy pozíciót. De nagyon sok esetben fordul elő az is, hogy nincs meg a kellő motiváció, ezért a kiválasztást követően, a biztos munkahely tudatában, az utolsó pillanatban mégis visszakozik a jelölt az utazás előtt. Ha 99%-ig vagy biztos abban, hogy te külföldön akarsz dolgozni, akkor maradj még otthon, és csak akkor indulj el, ha már 100% lesz!” – tanácsolja Antal Gábor az euJOBS nemzetközi értékesítési munkatársa.

Hirdetések tekintetében másfajta stratégiát kell alkalmazni, ha nemzetközi munkára történik a toborzás. „Két kommunikációs csatornát tartunk a leghatékonyabbnak. Hirdetések tekintetében egyértelműen az online kommunikációra összpontosítunk, itt tudunk a legeredményesebben célzott üzenetet eljuttatni a célcsoportunk számára. Az üzenet megformálásában nagyban segítenek azok a munkavállalók, akik általunk már kiutaztak. A velük való beszélgetések során kiderülnek mind a motivációs tényezők, mind azok a gátak, amik esetleg aggodalommal töltötték el őket. Ezekre reflektálva értékes tartalmat tudunk eljuttatni azokhoz, akik még csak tervezik a kiutazást. Másrészről azt tapasztaljuk, hogy a legfontosabb a kiutazók számára a bizalom. Éppen ezért a másik fő kommunikációs irányunk a személyes kommunikáció. Évek óta látogatunk el iskolákba, különböző rendezvényekre, hogy a potenciális jelöltekkel személyesen tudjuk beszélni, minden kérdésükre választ tudjunk adni. Ennek okán terveztünk idén egy nagyszabású, országos roadshowt, melynek keretein belül több kollégánkkal együtt 4 nagyvárosba leutazunk, név szerint Pécsre, Szegedre, Miskolcra és Nyíregyházára, hogy ne csak Budapesti helyszíneken érjük el személyesen a potenciális jelölteket.” – mondta Rumpf Nikoletta, az euCSOPORT marketing és kommunikációs munkatársa.

A program lebonyolításában részt vesz a Katedra Nyelviskola is. Az esemény minden városban az ő nyelviskolájukban kerül megrendezésre. A rendezvény 16:00-tól kezdődik, hogy lehetőleg kevésbé érintse az iskolai vagy munkahelyi beosztást. Folyamatos programokkal várják az odaérkezőket, lesz ingyenes angol nyelvi szintfelmérő,önéletrajz tanácsadás, idegen nyelvű próbainterjú és folyamatos tájékoztató a nemzetközi álláslehetőségekről. Az esemény minden résztvevő számára ingyenes, viszont előregisztrációhoz kötött.

A mai középiskolások és az egyetemisták majdnem fele nemzetközi vizeken képzeli el a karrierépítést, akár rövidebb akár hosszabb távon. Sőt, ez a motiváció a fiatalok felső-, de sok esetben már a középfokú tanulmányaik kiválasztásában is dominál. Ez a változás az elmúlt évben az euJOBS nemzetközi üzletágában is érezhető volt. A fiatalkorú 18-20 éves jelentkezők száma is jelentősen nőtt, a pályázók átlagéletkora is arra utal, hogy a 35 év alattiak érzik leginkább magukban a kellő motivációt. A másik oldalról az is hozzájárul ehhez, hogy a külföldi cégek is inkább a húszas, harmincas korosztályt látják szívesen a csapatukban. Egyes országokban különösen érezhető a fiatalok iránti érdeklődés, hiszen Nyugat-Európa bizonyos területein annál nagyobb kedvezményekre jogosultak a cégek, minél fiatalabb munkavállalót alkalmaznak.

A roadshow pontos időpontjait és részleteit megtalálják az euJOBS Facebook oldalán eseményként, valamint minden nemzetközi munkalehetőségről részletes információ található a www.eujobs.hu weboldalon.