„Az ember marad a középpontban” – A HR szakma 2016-os nemzetközi trendjei.

Európa legnagyobb HR szakkiállításán, a Zukunft Personal-on járt Kölnben Tóth Károly az euJOBS Kft. nemzetközi részleg vezetője és csapata. A Gazdasági Rádió adásában megosztotta tapasztalatait németországi látogatásáról és elmesélte milyen fejlődési lehetőségekkel kecsegtet a szakma.

Az euCSOPORT nemzetközi részlege immáron 5 éve működik. Dinamikus fejlődését annak köszönheti, hogy szemléletét, munkatempóját és céljait minden tekintetben az aktuális nemzetközi trendekhez igazítja. Ennek érdekében szeptemberben a teljes nemzetközi részleg ellátogatott a Németországban megrendezett Zukunft Personal kiállításra, azzal a célkitűzéssel, hogy Európa legnagyobb szakmai kiállításán a nemzetközi HR szakmai trendeket megismerjék, valamint erősítsék a kapcsolataikat a személyes találkozókkal.

A kiállítás két mottója: „Az ember marad a középpontban”, valamint a „Gyorsaság, rugalmasság, mobilitás és digitalizáció.” Mindez hűen tükrözte a megjelent kiállítók által kínált szolgáltatások sokszínűségét. Az idei kiállításon fő szerepet kapott a rekreáció, a munkavállalói elégedettség maximalizálása, az egészség és elégedettség elérése a XXI századi modern munkahelyein, valamint a jövőbeli technológiai irányok. A kiállításra látogatóknak lehetőségük volt megismerni a legújabb HR piaci trendeket és információkat gyűjteni arról, hogy helyes irányba indították-e el saját vállalkozásuk fejlesztéseit.

Általános tapasztalatként elmondható, hogy hatalmas és egyre nagyobb méretek öltenek a digitális megoldások a HR szakmában. Az írásos anyagokat felváltották a videók, ami jórészt nem újdonság a cégek bemutatkozását, az imidzsépítést illetően, ám újdonság az álláshirdetések videós megjelenítése, továbbá az ún. ATS (Application Tracking System) nagyobb arányú elterjedése. Ez egy megjelenési forma, mely elsősorban a vállalati kiválasztással foglalkozók hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé.
Hatalmas változást mutatott a kiállítói kör átalakulása is. A kölcsönző cégek helyett idén főként a csatolt szolgáltatásokat nyújtó, a munkaerő-kölcsönzés folyamatait nagyban támogató szoftver- vagy felhő alapú megoldásokat kínáló cégek kiugrójelenléte volt jellemző. Ilyeekn például a Talent Management szolgáltatások, melyek egyre inkább a még vállalatoknál nem dolgozó, jövő lehetséges vezetőinek megszerzésére törekednek. Ebben a szegmensben óriási a harc, hiszen a vezetőképzés vagy vezetőcsere mindig egy hosszadalmas és igen bonyolult folyamat.

„Egyre több vállalat kínál rekreációs szolgáltatásokat? ? mesélte Tóth Károly ? ?találkoztunk olyan céggel, akik gyümölcsszállításra specializálódtak, de volt olyan szervezet is, amely egészséget támogató, munkavállalói elégedettséget növelő speciális applikációt fejlesztett kiA munkatárs az egészségesebb életmódra ösztönző applikációt használva apró, könnyedén teljesíthető utasításokat kap, legyen ez aktivitást szolgáló, vagy egészségesebb étkezésre ösztönző üzenet. A nagy győzelmek ideje lejárt, mert ezek mindig hosszú távon fejtik ki a hatásukat, itt a kicsi apróbb, vállalható sikerekre vezet rá az APP, így változtatva meg a munkavállalói aktivitást és elégedettséget pozitív irányba.”

A piac nem áll meg, állandó mozgását a magyar cégeknek is le kell követniük. A világ egyik legjelentősebb álláshirdető portáljának felmérése szerint a mostani 20-35 éves korosztály inkább néz, mint olvas ? mely szerint youtube generációnak is nevezik őket, így a jövőbeli trend mindenképpen ebbe az irányba fog elmozdulni. E mellett a kommunikáció személyre szabása is nagy hangsúlyt kap. Igyekezni kell a beregisztrált potenciális munkavállalók számára a kiküldött hírleveleket, a tájékoztató anyagokat az alapján formálni, hogy ki milyen típusú munkát keres, hol és milyen célból. Az euCSOPORT jelenleg is azon dolgozik, hogy az állásajánlatok egy sokkal modernebb formában legyenek elérhetőek mind a hazai, mind a külföldi munkák vonatkozásában.

„A kiválasztás során, amit tapasztaltunk, hogy az önéletrajz böngészése, továbbá a pre-screen, azaz a telefonos interjúk folyamatait igyekszik jó pár szolgáltató cég digitális, automatizált megoldásokkal kiváltani. –  meséli Tóth Károly. Az ilyen rendszerek sokat segítenek azamúgy is stresszes jelölteknek, akik egy rövid online lépéssorozaton keresztül, begyakorolva azt, végül a tudásuk legjavát adhassák.  A rendszer állandó kapcsolatban van a hirdetést kiadó tanácsadóval, aki minden videó önéletrajzról egy értesítést kap. A cég adatai szerint rendszernek köszönhetően közel 50 százalékkal nő a produktivitás Összességében tapasztalatként így mindenképpen leszűrtük, hogy az euCSOPORT nemzetközi részlege jó úton halad és érdemes még tovább fejlődnünk a szegmentáció, a folyamatok tisztítása, továbbá a digitalizálás területein.”

Az euJOBS Kft., az euCSOPORT tagjaként valamennyi külföldi ügyfelét már több mint öt éve teljes körűen kiszolgálja és a hosszú távú, fair alapon szerveződő kooperációkban hisz. A teljes cégcsoport a hazai közvetítés üzletágba a nemzetközi iparágakból a logisztika, termelés, hotel területét vonják be, de folyamatosan erősítik az irodai adminisztráció, a call-center és help desk, továbbá a pénzügy, bank és FMCG szektorokat is. Célközönségük a hazai közepes és nagyobb vállalatok mellett, a nemzetközi anyavállalattal, rendelkező maximum 2000 fős vállalatok.


Az euCSOPORT a trendekből tanulva, a cégcsoportot támogató informatikai rendszerét folyamatosan fejleszti egyszerűsítve ezzel a jelentkezéseket, az adatbázisukat a piaci trendek alapján még jobban szűrhetővé teszi, továbbá a videós megjelenéseit kívánja bővíteni több témában.