A külső vagy belső tényezők által indikált változások egy cég életében folyamatosan jelen vannak. A vállalkozás sikerének kulcsát jelentheti, hogy milyen gyorsan és hatékonyan képes ezekre a változásokra reagálni. Újító ötletekről, a piaci trendekről és a 2016-os változásokról beszélget Érczfalvi András a Trend FM műsorvezetője Gyovai Melindával, az euCSOPORT marketing vezetőjével.
A menedzsment feladata egy szervezet vagy szervezeti egység menedzselése, azaz eredményes és hatékony működtetése. Ennek okán minden változás alapjaiban érinti a menedzsmentet, sőt ideális esetben ő generálja. A szervezet szintjén kétfajta változást különböztetünk. Az egyik esetben a rendszer maga változatlan marad, csak részegységek módosulnak, újulnak meg. A második eset, amikor a teljes rendszer
Nagyon fontos, hogy a vállalat folyamatosan monitorozza saját magát, így egyedi fejlődési ütemet tud diktálni versenytársaihoz képest és ő képes generálni változást, nem pedig kényszerítve van rá. Önmonitorozáshoz tökéletes eszköze lehet egy cégnek a belső elégedettségi kérdőív, melyben a kollégák véleményét kérik ki a vállaltról, érzéseikről, elvárásaikról. Másik irányból pedig a partner elégedettségi kérdőívek, ahol a velünk együttműködő szervezetek mondhatják el véleményüket, érzéseiket. „A tavaly év végén végzett ügyfél elégedettségi kérdőívünkből kiderült például, hogy a partnereink számára nagyon fontos, hogy a weboldalunkon megtalálják azokat az információkat, amiket egyébként lehet, hogy keresniük kellene, akár munkajoggal, akár a foglalkoztatással kapcsolatban. Erre hoztuk létre több mint 5 éve a www.munkaügy.co.hu weboldalt, ahol a HR szakmában dolgozóknak kívánunk friss információkat adni a szakmáról.”- meséli Gyovai Melinda, az euCSOPORT marketing vezetője.
Változási kényszereknek tekinthetjük a globalizációt is, valamint a globális versenyt, ami hatalmas nyomást jelent a vállalatok, a vállalati döntéshozók számára. A verseny sokkal intenzívebbé vált, mint amilyen eddig valaha is volt. Ez megmutatkozik a munkaerő, a munkatársak lojalitásában is. A mai fiatalok pillanatok alatt hoznak döntéseket és tudatosan tervezik a karrierjüket. „Az a tapasztalatunk, hogy azok a fiatalok, akik akár érzelmileg, akár egy csapat összeszokottsága miatt kötődnek az iskolaszövetkezethez, ők sokkal jobban dolgoznak a partnernél, megbízhatóbbak, szorgalmasabbak. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy közösséget építünk, ezért különböző lojalitásnövelő kampányokat alkalmazunk így létrehozva az euDIÁKOK közösségünket. Munkaerő-kölcsönzésnél illetve közvetítésnél, diákmunkánál és összességében a HR szakmában mindenképpen hosszú távban kell gondolkodni. A tapasztalat azt mutatja, hogy ezek idő, munkaerő és tőke-költséges kampányok, azonban mindig megtérülnek. ” – meséli Gyovai Melinda
Egy vállalat életképessége az innovációs képességén múlik. Mindent áthat a gyorsaság és a hatékonyság. Az munkakeresők nem szeretnek órákat azzal tölteni, hogy egy álláskereső felületre regisztráljanak, mégis korosztály szinten eltérnek az elvárások. Az euCSOPORT ezt a magatartást felismerve még a tavalyi évben forradalmasította regisztrációs felületét. Mind az euDIÁKOK mind az euJOBS weboldalán pár perc alatt kitölthető egyéni profil felületet lehet létrehozni személyre szabottan, majd ezután egy kattintással tudnak az álláskeresők a meghirdetett pozíciókra jelentkezni.