Az állásbörzék lehetőségei cégek számára

A megfelelő friss diplomás munkatársak, gyakornokok felkutatására, valamint a cég hírnevének terjesztésére a felsőfokú tanulmányokat végzők körében talán a legegyszerűbb, legésszerűbb, legnépszerűbb megoldás az állásbörze.

Az egyetemi állásbörzék időszaka általában tavasszal van, márciustól májusig, de a nagyobb egyetemek, vidéki campusok alkalmanként tartanak ősszel is börzéket. E mellett ritkán, de előfordul, hogy egyes intézmények csak ősszel rendeznek kari, vagy egyetemi állásbörzét.

A pontos időpontokról, helyszínekről az interneten minden információt be lehet szerezni. Léteznek olyan oldalak, ahol egy helyen az összes börzéről talál tájékoztatást (ilyen pl. a www.felvi.hu), feltéve, ha azt a szervezők jelezték az adott weblapok üzemeltetőinek. Azonban az egyes intézmények saját honlapján biztos, hogy részletesen kap választ a felmerülő kérdésekre.

Elsősorban azt kell mérlegelni, hogy melyek azok a karok, szakok, amelyeknek képzései beleillenek cégük profiljába, legyen szó gyakornokok toborzásáról, vagy akár új, friss diplomás munkatársak kereséséről. Ha megtalálta azt az intézményt ? vagy intézményeket ?, mely hallgatói potenciális bázist jelentenek az Önök számára, és jelentős számban képviselik magukat a karon az adott városban, régióban, akkor talán érdemes egyéb statisztikai adatokat is böngészni, hogy az iskola korábbi állásbörzéi mennyire voltak eredményesek, sikeresek a hallgatók, valamint a kiállítók körében.

A kapcsolatfelvétel a szervezőkkel szinte mindig gördülékeny: a rendelkezésre bocsátott elérhetőségek alapján könnyen megy, és szívélyesen válaszolnak bármilyen kérdésre. Részletes felvilágosítást kaphatnak tőlük a stand kialakításáról, felszereltségéről, de sok esetben egyedi ötletek megvalósítására is nyitottak. A megjelenési költségek állásbörzénként változóak ? akár ingyenes is lehet ?, de erre vonatkozóan is bő tájékoztatást adnak az illetékesek.

A részvételi lapok kitöltésekor figyeljen, nehogy lemaradjon egyéb lehetőségről, amelyet a szervezők a stand mellett biztosítanak, és amivel saját cégét tovább promótálhatja az érdeklődők körében! Ez állásbörzétől függően lehet egy konkrét promóciós cikk a kiállítási újságban, banner elhelyezése a szervezői honlapon, előadás az állásbörze alatt, próbainterjúk lebonyolítása, stb. Ügyeljen rá, hogy ezek alkalmanként többletköltséggel is járhatnak!

Az egyik legjobb tanácsadási fórum a próbainterjú, ahol az érdeklődő pályakezdők és álláskeresők részére adhatnak gyakorlati tanácsokat. Ennek keretében lehetőség van az önéletrajzok átnézésére, esetleges hibák kijavítására, lényeges témakörök átbeszélésére, mint például végzettségek, tapasztalatok részletezése, nyelvtudás felmérése, számítógépes ismeretek, egyéb ismeretek, személyes érdeklődés, hobbi, stb. Interjúalanyaik első kézből kaphatnak visszajelzést konkrét megjegyzésekre, válaszokra, viselkedésükre, megjelenésükre, fellépésükre. Ezzel fejleszthetik önbizalmukat, kiállásukat, valamint a tanácsok segítségével a későbbi állásinterjúkon Önök is felkészültebb, eredményesebb jelöltekkel találkozhatnak, ezáltal hatékonyabbá és gyorsabbá válik a kiválasztás folyamata, továbbá egyszerűbbé válik a legalkalmasabb jelölt kiválasztása.

Az érdeklődők előszeretettel szerzik be a kiállító standok promóciós szóróanyagait, de érdemes csak bizonyos feltételek mellett ajándékokat osztogatni: használják ki, hogy személyesen találkozhatnak a potenciális célcsoporttal! Hasznos dolgokkal keltsék fel a látogatók érdeklődését cégük iránt, és készítsenek felmérést, közvélemény-kutatást, vagy építsenek adatbázist az érdeklődők önéletrajzaiból, esetleg egyszerűbb egyedi, saját tervezésű adatlapból! Így a cég számára értékes eredményeket szerezhetnek, illetve az ígéretes jelölteket később is kereshetik. Számoljanak azzal is, hogy a szóróanyagok, aktuális hirdetések nagy részét a börze végén a szervezők átveszik, ezáltal nevük a köztudatban marad, az intézmény hallgatói a későbbiekben is folyamatosan értesülnek a cégről, álláslehetőségekről.

Szűcs Barbara

HR tanácsadó
EU-JOBS Kft.

Német Gábor

Marketing vezető
EU-CSOPORT

Elérhetőségeink:
eucsoport@eucsoport.hu

EU-CSOPORT

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük