Egyedi ajándékok, egyedi munkavállalóktól

A Trend Fm Monitor délután című adásában Rumpf Nikoletta, az euCSOPORT marketing és kommunikációs menedzsere és Virágh Beáta a Graphic Line Kft tulajdonosa beszélgetett Érczfalvi András műsorvezetővel.

Mi a helyzet a diákmunka piacán az ősz elején?

Rumpf Nikoletta: Minden évben nagy váltás nekünk a nyár után az őszi időszak, hiszen ilyenkor kezdődik meg a fiatalok számára az oktatás. Mi, az euDIÁKOK Iskolaszövetkezetnél kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a diákok a tanulmányaikhoz igazodó munkákat vállalni, hogy a munka ne menjen a tanulásuk rovására. Motiváljuk őket ezen felül különböző nyereményjátékokkal, akutálisan például laptopokat, vásárlási utalványokat, sőt egy két fős Milánói utazást is lehet nyerni azoknak, akik általunk vállalnak diákmunkát.

Mi az ami motiválja a fiatalok az iskola melletti munkavégzésre?

Rumpf Nikoletta: Idén készítettünk egy kutatást, ami a fiatalok munkavállalási motivációit tárja fel. A több mint 1300 fős mintán tisztán látszik, hogy a munkabéren felül a szakmai munkavégzés lehetősége motiválja a legjobban a fiatalokat. Ezen kívül fontos számukra a jó munkakörnyezet és rugalmas beosztás. Sokaknak fontos, hogy olyan munkát végezhessenek, ahol kreatív, szabad kezet kapnak és lehetőséget az önmegvalósításra. Egyik partnerünk a Graphic Line Kft. tökéletes példát ad erre a munkatípusra, és megadja a fiatalok számára az önkifejezés lehetőségét.

Mivel foglalkozik pontosan a Graphic Line?

Virágh Beáta: A Graphic Line-nál különleges ajándéktárgyak gyártásával foglalkozunk. Ezek 23 karátos aranyozott felületekre nyomtatott képek, amelyek be vannak keretezve. Egyedisége az aranyozott felületre történő nyomtatásan rejlik. Jellemzően külföldi utazásokon résztvevő üzletemberek, diplomaták kedvelik igazán, de kiváló ajándéktárgy lehet bármilyen vállalat számára külföldi partnereknek, hiszen Magyarország legjellemzőbb épületeit, nevezetességeit mutatják be ezek a képek. Másik irányvonala a képeknek, hogy cégek a logójukat, díjaikat emelik ki ilyen elegáns formában. Ez is nagyon közkedvelt, hiszen egy exkluzív megjelenési formában megtestesíti mindazt amit egy állami vagy céges ajándékoására érdemes figyelembe venni.

Hogyan viszonyul egy ilyen míves feladathoz a diák munkaerő?

Virágh Beáta: A cégben több mint 4 éve használunk diák munkaerőt. Nem titok, az elején voltak kétségeim, mert korábban csak állandó munkatársakkal dolgoztunk, de jött egy lehetőség és azóta nagyon jól bevált. Egy kis kézügyességgel könnyen megtanulható munka, amibe saját kreativitást is bele lehet tenni, például amikor egy új terméket kell kifejleszteni. Karrier szempontjából is elégedettek vagyunk a diákokkal. Van, akit felvettünk, majd felismertük a tehetséget, a szándékot és az elkötelezettséget és már marketing feladatot végez, vagy olyan, aki komolyabb grafikai munkát.

Kisvállalatként hogyan tudják motiválni a diákokat?

Virágh Beáta: Kisebb vállalkozás révén jobban lehetőséget tudunk biztosítani arra, hogy a diák mentorral tanuljon, hogy napi szinten visszajelzést adjunk a munkájáról, a fejlődési irányokról, így nagyon jó személyes kapcsolat alakul ki, és egy családias légkör. Van akit a tanulmányai végeztével szívesen alkalmaznánk főállásban, de sokaknak egy nagyon jó ugródeszka ez a fajta diákmunka.

Az adás ide kattintva érhető el